1000-768

NOVÝ IPAD PRO

Apple iPad zaujímá jedinečné místo v análech technologické historie. Apple prvním zářezem do kategorie tabletů, nastavil prodejní rekordy, při vydání v roce 2010. Nejen, že počáteční prodeje iPadu předběhly počáteční prodeje iPhonu, ale iPad se stal jedním z nejrychleji prodávaným produktem spotřební elektroniky v historii. Na druhé straně, CEO Tim Cook nemohl pomoct, ale byl hojný, když popisoval dlouholetý potenciál iPadu.

V lednu 2012 Tim Cook řekl, “opravdu věřím, stejně jako mnoho dalších společností věří, že přijde den, kdy trh s tablety překoná trh s PC v počtu prodaných kusů.”

A na chvíli bylo těžké nebýt na palubě s Cookvým optimismem. Dokonce i ti, kteří byli ze začátku skeptičtí z potenciálu iPadu sesadit Mac z trůnu, nemohli ignorovat působivý a nebývalý růst prodeje zařízení.

Slibná cesta iPadu, by však nakonec mohla nabrat neočekávaný směr. Během mrknutí oka, stoupající prodeje se začaly zmenšovat, i když Apple začal vydávat novější a pokročilejší modely. V současné době prodeje iPadu stále klesají. V poslední zprávě společnosti o ziscích, společnost odhalila, že meziroční prodeje iPadu klesly o 25 % a tržby klesly o 20 %. S žádnou změnou prodeje iPadu klesají už více než dva roky.

Včera Apple vydal nový 9.7” iPad Pro a pravděpodobně se jedná o poslední šanci Applu, jak vznést trochu života do slábnoucí produktové řady. iPad Air 2 byl solidním zařízením, ale opět zákazníci dali najevo, že to bude chtít mnohem víc než jenom tenčí a rychlejší iPad pro zvýšení prodejů. Samozřejmě 12.9” iPad Pro vypadá jako působivé zařízení, ale buďme upřímní, obrovský 12.9” tablet se nestane běžnou věcí.

Což nechává nedávno představený 9.7” iPad Pro jako jedinou naději pro Apple. Nový iPad Pro je jistě napěchovaný řadou skvělých nových funkcí, a to vše v přístupnějším 9,7-palcovém kabátě. Kromě bleskurychlého A9X procesoru, nový iPad Pro přichází s mnohem lepší zobrazovací technologií, vylepšeným fotoaparátem a podporou Apple Pencil. Pokud Apple nedokáže nadchnout zákazníky tímto skvělým iPadem, je tu dobrá šance, že prodeje iPadu nedosáhnou nikdy takové výšky jako dřív.

Co je za pokračujícím a přetrvávajícím poklesem prodejů iPadu, se dá těžko říct. Zatímco někteří poukazují na delší obnovovací cyklus, který je více podobný s PC než se smartphony. Jiní se domnívají, že tablety obecně, nikdy nebyly v tak dobré pozici, aby nahradili počítače.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *